Постать Стуса над плином часу

Ці слова належать талановитому поету, перекладачу, правозахиснику Василю Стусу, 80-річчя від дня народження якого відзначається 6 січня 2018 року. Поет рідкісного таланту, який обрав долю борця. Із 47- ми років життя 13 провів у радянських слідчих ізоляторах, карцерах, камерах-одиночках, мордовських таборах, на Колимі, на каторжній роботі в шахті. Його позбавляли побачень з рідними, вилучали вірші, листи й рукописи, знущалися фізично й намагалися знищити морально. І тоді Всевишній дарував йому перо Поета. Поета-страдника, поета-борця за рідну землю, за кращу долю свого народу.


Ім’я Стуса увійшло в нашу історію як важливий чинник національного пробудження й самоусвідомлення, стало символом духовної незламності й свободи. Щоб віддати належну шану нашому геніальному поетові Василю Стусу, бібліотекою проведено літературний вечір "Незламний лицар правди і свободи", під час якого присутні заходу змогли оцінити велич духу і таланту та любов до України, до свого народу і відданість боротьбі за найвищі ідеали всього людства. Це гордість і слава нашого народу. Василь Стус до сьогодні залишається безсмертним, адже він живе серед нас у своїх невмирущих поезіях та завжди у наших серцях. Сміливий, рішучий, нескорений…
Народе мій, до тебе я ще верну…
Як добре те, що смерті не боюсь я
і не питаю, чи тяжкий мій хрест.
Що перед вами, судді, не клонюся
в передчутті недовідомих верств.
Що жив-любив і не набрався скверни,
ненависті, прокльону, каяття.
Народе мій, до тебе я ще верну,
і в смерті обернуся до життя
своїм стражденним і незлим обличчям,
як син, тобі доземно поклонюсь…

Коментарі